Verhoog omzet, verkort time-to-market en krijg grip op uw verkoop met een b2b webshop

Innoveer de online propositie van uw franchise en biedt zakelijke klanten en prospects toegevoegde waarde. H&O bouwt moderne business to business enterprise webshops direct gekoppeld met uw ERP of CRM pakket.

De afgelopen jaren vond in de B2C markt een grote verschuiving plaats van offline naar online. De business to consumer markt diende als pionier in de beproeving van internet als verkoopkanaal. In de optimalisatie en automatisering van processen in orderafhandeling, logistiek en verzending werd grote stappen gemaakt. Anno 2014 zien steeds meer (franchise)ondernemingen dat internet ook een rol kan spelen in de automatisering van operationele business-to-business verkoop/inkoop processen en dat deze ontwikkelingen ook op hun situatie toepasbaar is. Met een goed uitgedachte internetstrategie en moderne business 2 business webshop kunnen franchise(ondernemingen) zich onderscheiden én prospects met extra value overtuigen tijdens hun overweging van leverancier.

Een business 2 business webshop is zowel interessant voor inkooporganisaties, ondernemingen die aan het midden kleinbedrijf als eindklant leveren, als franchise-ondernemingen die aan resellers of ondernemers leveren die op hun beurt eindklanten bedienen. H&O biedt een breed scala aan mogelijkheden die kunnen worden gecombineerd tot een voor iedere onderneming unieke B2B internetpropositie:

- "Finitro is de afgelopen jaren enorm gegroeid en daarmee ook de behoefte naar een kundige technische partij. In H&O heeft Finitro de partner gevonden die snel kan anticiperen op nieuwe ideeën. Of het nu om de ontwikkeling van een maatwerk procesmonitor gaat of de uitrol van een nieuwe storefront. Het persoonlijke contact, het enthousiaste team en de pragmatische instelling zijn pluspunten die we erg waarderen."

- Algemeen directeur Finitro

- "Een webshop als verkoopkanaal runnen is net als retail een voortdurend proces. Met de ontwikkeling van onze Magento webshop heeft H&O bewezen een veelzijdige, kundige partner te zijn. Ook na oplevering zijn ze constant betrokken bij het bieden van ondersteuning en doorontwikkeling van nieuwe functionaliteit, zowel aan de voorkant als achter de schermen."

- Jan Aandewiel jr. Projectleiding online verkoop Music All In

Productkoppeling met CRM of ERP systeem, inclusief prijsafspraken

Koppel het productassortiment, uw voorraadinformatie, uw klantprofielen en uw bestellingen live met uw ERP systeem, zoals Kerridge K8, Microsoft Dynamics, Microsoft Vision, Unit 4 Agresso, SAP business one of AFAS profit ERP. Bestellingen via uw B2B webshop zijn direct gekoppeld aan het juiste klantprofiel en kunnen verwerkt worden via het bestaande orderverwerkingsprocesen.

Afgeschermde productprijzen

Toon het volledige productassortiment aan potentiële resellers (ondernemers) en consumenten, zodat zij weten wat de mogelijkheden zijn, maar scherm productprijzen af. Laat klanten inloggen om prijzen in te zien, eventueel volgens de prijsafspraken die zij met uw onderneming hebben gemaakt. Het zonder prijsinformatie etaleren van uw producten resulteert in beter geinformeerde prospects en mogelijk meer interesse.

Biedt volledige inzage in bestel- en factuurhistorie

Biedt ondernemers de mogelijkheid om hun bestel- en factuurhistorie in te zien via het afgeschermde 'mijn account'-deel van B2B e-commerce webshop. Biedt ze eventueel de mogelijkheid om facturen per bestelling of per maand af te drukken. Meer inzage in bestedingspatroon en de verdiensten op verkopen kan voor verkopers een goede rede zijn om meer inspanning te leveren voor het aanbevelen van uw producten.

Communiceer de status van actieve bestellingen

Door een datakoppeling met uw ERP of CRM systeem, wordt het mogelijk om de status van bestellingen te tonen in het afgeschermde 'mijn account'-deel van de webshop. Resellers kunnen op ieder gewenst moment zien wanneer zij hun bestelling kunnen verwachten. Met een handige nabestelfunctionaliteit, kunnen zijn bij grote vraag bestellingen eenvoudig opnieuw bestellen.

Een business 2 business webshop is zowel interessant voor inkooporganisaties, ondernemingen die aan het midden kleinbedrijf als eindklant leveren, als
franchise-ondernemingen die aan resellers of ondernemers leveren die op hun beurt eindklanten bedienen

Klanten met meerdere (winkel)locaties

Bedien als franchiseonderneming klanten die bestellen vanaf verschillende locaties, zoals winkelketens. Laat inkoopmanagers bestellingen plaatsen en verzenden naar de desbetreffende locatie, maar facturatie verlopen via de overkoepelende organisatie. Biedt de inkooporganisatie zelf de mogelijkheid om nieuwe winkellocaties aan te melden, van inlogaccounts te voorzien en een maandelijks inkooplimiet op te leggen.

Nieuwe klantregistraties direct via de business 2 business webshop

Vereenvoudig het registratieproces van nieuwe klanten - en ontlast uw salesmedewerkers - door aanmelding direct via de B2B webshop mogelijk te maken. Eventueel kan in het geval van een franchiseconcept op basis van GEO-IP wordt bepaald welke ondernemer het afzetgebied van de klant bediend en toegewezen wordt aan de nieuwe aanmelding. De volledige communicatie tussen ondernemer en klant kan desgewenst worden gemonitoord door het te laten verlopen via een geïntegreerd ticketsysteem.

Bestellijsten en snel zoeken bij een uitgebreid assortiment

Duizenden kleine artikelen in de B2B e-commerce oplossing opnemen en snel doorzoekbaar maken voor klanten? H&O realiseert de catalogusfunctionaliteit van uw B2B webshop op basis van SOLR, een stand-alone zoekmachine geoptimaliseerd voor het serveren van de juiste zoekresultaten. Typefout-correctie, suggesties voor gerelateerde zoekterme en segmented search (het verfijnen van zoekresultaten op basis van eigenschappen, zoals merk, gewicht, kleur of materiaal) behoren tot de mogelijkheden. Zoekresultaten worden op iedere toestaanslag razendsnel geserveerd en tonen direct resulaten voor een optimale gebruikerservaring. Door een slimme, eenvoudig configureerbare categorisering van het productassortiment kunnen bestellijsten worden samengesteld die het plaatsen van inkooporders voor uw ondernemers of eindklanten nog eenvoudiger maken.

Select assortiment voor eindklant

Laat in het geval van een franchise B2B webshop resellers zelf bepalen welk assortiment artikelen zij hun klanten tonen, door ze via een afgeschermd portaal de zichtbaarheid van producten aan- en uit te laten schakelen. Dit maakt inkoop voor de eindklant overzichtelijker en kan van toepassing zijn indien het assortiment moet worden ingeperkt op bijvoorbeeld productprijs of merk.

Geïntegreerde agenda voor aflevering

Laat eindklanten zelf kiezen wanneer hun bestelling wordt afgeleverd door de aangewezen reseller (ondernemer) of de koerier (indien u direct verzend vanuit het distributiecentrum) door ze inzage te geven in afspraken en routes. Afspraken worden gecommuniceerd tussen uw CRM systeem en de webshop, zodat deze integreert met uw huidige planning.

Betalen op rekening

Laat ondernemers bepalen welke betaalmethoden zij hun eindklanten aanbieden in de B2B e-commerce omgeving, zoals iDeal, creditcard of betalen op rekening. Facturatie kan verlopen via het gekoppelde CRM of ERP systeem, zoals bijvoorbeeld Microsoft Dynamics, SAP, AFAS of Unit4 Agresso, of direct via de business 2 business webshop. Eventuele maatregelen uit veiligheidsoverweging, zoals kopen op rekening pas vanaf de 2e bestelling mogelijk maken, behoren ook tot de mogelijkheid van een business-to-business webshop.

Klantspecifieke prijsafspraken

Koppel het productassortiment van de business 2 business webshop aan uw CRM pakket en importeer naast productinformatie en voorraad ook de prijsafspraken tussen u en uw klanten of, in het geval van een franchiseonderneming, tussen die van uw resellers en hun eindklanten. Prijzen zijn zichtbaar in de catalogus wanneer een klant in is ingelogd en worden, net als voorraaden, live bijgewerkt.

Inlogportal voor uw ondernemers

Biedt als franchiseonderneming uw resellers of ondernemers de mogelijkheid om online in te loggen op hun eigen B2B e-commerce gepersonaliseerde omgeving, waarop ze hun promoties kunnen inrichten, communicatie met eindklanten kunnen onderhouden en een assortiment op maat kunnen klaarzetten.

Help eindklanten met mobiel inkoopplatform

Bedien uw klanten of de eindklanten van uw resellers van extra gemak door een voor mobiel geoptimaliseerde webshop te serveren op mobiele apparaten.

Kortingsacties georganiseerd door ondernemers

Biedt uw resellers (ondernemers) de mogelijkheid om hun klantspecifieke prijzen te rekenen en hierop naar eigen inzicht promoties en kortingsacties toe te passen. Deze tijdelijke prijzen worden via de koppeling met uw ERP systeem, zoals Microsoft Dynamics, Unit 4 Agresso, SAP of AFAS live op de B2B e-commerce webshop toegepast op de dag waarop de actie ingaat. Uw ondernemers krijgen de vrijheid om via hun inlogportal promotionele banners te plaatsen in hun online assortiment, zodat hun klanten hiervan direct op de hoogte zijn. Na het passeren van de afloopdatum van de actie worden automatisch de klantspecifieke standaardprijzen weer toegepast op het assortiment.

Beperkt maatwerk door optimale tooling

H&O bouwt B2B e-commerce webshops op basis van Magento, een veelzijdig, schaalbaar platform voor E-commerce. Door een modulaire basis en het optimaal inzetten van gespecialiseerde tools, wordt onnodig maatwerk voorkomen en gebeurt ontwikkeling efficiënt. H&O werkt volgens officiële programmeerethiek, biedt 24 uurs support bij kritieke fouten, gelooft in open source, ontwikkelt via versiebeheer (git) en biedt volledig inzicht en controlemogelijkheid in opgeleverd werk. H&O heeft jarenlange ervaring in E-ecommerce en onder andere expertise in (B2B) E-commerce Strategie, het optimaliseren van logistieke processen en het koppelen van gespecialiseerde tools.

Ons ecosysteem

H&O levert schaalbare E-commerce oplossingen door de inzet van gespecialiseerde tools

Kennis maken met ons Team? - De koffie staat klaar!

Curriculum Vitae (CV), Request for proposal of specificatiedocument.

* Verplichte velden