H&O begrijpt als geen ander dat E-commercedesign anders is dan andere vormen van (web)design.

In E-commerce speelt design niet alleen een ondersteunende rol, maar een leidende rol: uw webshop converteert bezoekers naar klanten. Kwalitatief grafisch ontwerp beïnvloed direct het beeld dat uw bezoeker tijdens de eerste ontmoeting over uw bedrijf en product vormt; het staat parallel aan de kwaliteit van het product en de dienstverlening. Met jarenlange ervaring, de juiste tools, een bewezen iteratief proces en een nauwe samenwerking met de klant zet H&O ontwerpen neer die tot de top van de markt gerekend worden.

Functioneel ontwerp

Met Magento als onderliggend platform zijn de mogelijkheden onbegrensd. Het functioneel ontwerpproces wordt ingezet om een zorgvuldige selectie van ideeën te bundelen tot een schematische inrichting van de webshop (wireframe). Ons team beoordeeld welke tools en technieken in te zetten op basis van inzetbaarheid, schaalbaarheid, haalbaarheid en waarde voor de doelgroep. Met de filosofie ‘content is king’ wordt gezocht naar een juiste balans tussen merkbeleving en functionaliteit. Het team is gedurende het functioneel ontwerproces Magento georiënteerd en waakt in samenwerking met het ontwikkelteam voor een realistisch en uitvoerbaar plan.

Moodboards

Het grafisch ontwerpproces is een creatief proces. Met moodboards zet het team uw ideeën in een vroeg stadium om naar iets tastbaars; een vereenvoudigde visualisatie van het concept. Nog voor de eerste iteratie in het grafisch ontwerpproces. Een moodboard wordt gebaseerd op aangeleverd bronmateriaal (drukwerk, fotografie, flyers) of een stijl-analyse van concurrenten. Het vormt een totaalbeeld van de beoogde look en feel bestaande uit suggesties voor lettertypen, kleur, prints en fotografie. Een goed moodboard roept unaniem dezelfde emotie op.

Met moodboards zet het team uw ideeën in een vroeg stadium om naar iets tastbaars; een vereenvoudigde visualisatie van het concept

Mobile en Responsive design

Fundamenteel onderdeel van een omnichannelstrategie is het serveren van een vergelijkbare ervaring op mobiele apparaten, zoals tablet en mobiele telefoon. Het verzorgen van een naadloze gebruikservaring tussen verschillende apparaten is tweeledig, bestaande uit functionaliteit en design. Responsive design betekend het optimaal weergeven van content en functionaliteit op kleinere schermen waarbij rekening wordt gehouden met beperkingen van het apparaat. H&O hanteert bij de ontwikkeling van webshops een mobile-first strategie, waarbij het team precies dát doet. Over optimalisatie voor mobiele interactie van maatwerk frontend-functionaliteit wordt tijdens het functioneel ontwerpproces geadviseerd door het technisch team.

Statistiek gedreven design

H&O gelooft dat converterend design een voortdurend proces is dat niet ingeschat, maar alleen gemeten kan worden. Door analyse van statistieken en slimme A/B test-trajecten, adviseert H&O in de optimalisatie van conversie en het inspelen op trends die als verrijking van de gebruikservaring kunnen dienen. Onze kennis, ervaring en werkwijze stelt ons in staat om snel te schakelen en u gedurende de groei e-commerce als afzetkanaal op de juiste momenten hierin te ondersteunen.

Kennis maken met ons Team? - De koffie staat klaar!

Curriculum Vitae (CV), Request for proposal of specificatiedocument.

* Verplichte velden