1 op de 2 consumenten oriënteert zich via internet voordat ze overgaan tot aankoop.

Onafhankelijk van uw branche, uw productenaanbod en de hoeveelheid directe concurrentie op internet; goed vindbaar zijn in organische (onbetaalde) zoekresultaten is onderdeel van een weloverwogen E-commerce strategie. Vraag H&O webshop specialisten welke zoekmachine-optimalisatiemiddelen in te zetten zijn voor uw webshop:

Leesbare URLS

Kies voor een pagina-url structuur die goed leesbaar is voor zowel bezoekers als zoekmachine. Dit helpt bezoekers die de pagina bezoeken via een link naar de webshop - bijvoorbeeld geplaatst via social media - in te schatten welke pagina ze kunnen verwachten én draagt bij aan een betere score in zoekmachines. Kies naar eigen inzicht de volgorde waarin catalogus-filters in de url worden opgenomen en schrijf parameter aanduidende segmenten in de primaire taal van de webshop.

Meta beschrijvingen en titels

De metabeschrijving is de eerste tekst die een bezoeker leest als beschrijvende tekst van een webpagina in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Schrijf zoekmachinegeoptimaliseerde en voor gebruikers informatieve metabeschrijvingen en -titels voor alle mogelijke pagina’s van de webshop. Inclusief de homepagina, productpagina’s, categoriepagina’s of zelfs cataloguspagina’s met toegepaste assortimentfilters.

Schrijf zoekmachinegeoptimaliseerde en voor gebruikers informatieve metabeschrijvingen en -titels voor alle mogelijke pagina’s van de webshop

Micro formats (schema.org)

Toon de klantbeoordeling van een artikel op uw webshop direct in de zoekresultaten (sterretjes bij een zoekresultaat), of laat de zoekmachine de breadcrumb van uw pagina of de foto van een blogpostauteur weergeven. Met de implementatie van schema.org micro formats, ook wel rich snippets, wordt de inhoud van een pagina extra duidelijk gespecifieerd, waardoor zoekmachines de zoekresultaten van uw webshop met deze informatie kunnen verrijken.

Noindex, nofollow

Concentreer uw zoekmachineautoriteit door de indexeringsmogelijkheden van toegepaste filtercombinaties op cataloguspagina’s per filter te configureren. Voorkom dat Google teveel pagina’s van uw webshop indexeert. Configureer uw webshop zo dat bijvoorbeeld alleen toegepaste merkfilters mogen worden geïndexeerd en cataloguspagina’s met toegepaste filters als maat, kleur of gewicht worden genegeerd. Uw pagina scoort dan goed op pagina’s met een url als /merk/nike, maar generieke pagina’s als /maat/42/kleur/rood/print/zonder-print/ worden niet in zoekresultaten opgenomen.

Unieke content op gefilterde pagina’s

Schrijf unieke content voor populaire toegepaste filtercombinaties op de catalogus. Concentreer uw adwords campagne en zoekmachine marketing activiteiten op een pagina als /electronica/monitoren/afmeting/23inch/merk/samsung/ als uit statistieken blijkt dat deze pagina goed wordt bezocht of concentreer deze activiteiten op vergelijkbare pagina’s om meer gelijkgestemde bezoekers aan te trekken.

Categorie landingpagina’s en Megamenu’s

Stuur bezoekers in hun bladergedrag door het uniek opmaken van categorie landingspages; zoals pagina’s ‘blaasinstrumenten’, ‘houten-blaasinstrumenten’ en ‘tenorsaxofoon in de hiërarchie /blaasinstrumenten/houten-blaasinstrumenten/tenorsaxofoon/. Iedere pagina in de content-hiërarchie is hiervoor in te zetten en biedt extra canvas voor unieke content. Ze zijn individueel te targetten met Google Adwords Campagnes. Gebruik de ruimte op deze pagina’s ook om populaire producten in een categorie te etaleren of bezoekers te informeren over een actie die alleen van toepassing is op deze categorie artikelen.

Stuur bezoekers in hun bladergedrag door het uniek opmaken van categorie landingspages; zoals pagina’s ‘blaasinstrumenten’, ‘houten-blaasinstrumenten’ en ‘tenorsaxofoon

Productfeeds voor vergelijkpartners en Adwords (SEA)

Publiceer uw productassortiment op productvergelijking-websites zoals beslist.nl, kieskeurig.nl, bol.com, tweakers.net, vergelijk.nl of marktplaats.nl. Configureer de automatisch vernieuwde feed op basis van relevante productattributen en kies er zonodig voor om de feed te beperken tot een specifieke productcategorie. Stel een automatisch vernieuwende feed in voor Google Adwords en adveerteer productspecifiek.

Canonical URL’s

Staan producten in verschillende categorieën tegelijkertijd? Zorg dan dat alle linkjuice (zoekmachineautoriteit) wordt verzameld op de unieke url van het product en voorkom verspreiding over verschillende pagina’s met dezelfde content. Voorkom deze en andere gevallen van duplicate content door het configureren van canonical URL’s.

Redirectstrategie

Voorkom een daling in zoekmachinescore en -autoriteit bij overgang van de oude naar de nieuwe webshop door op basis van onze slimme algoritmes product- en categorie-urls te redirecten naar hun nieuwe, hervormde url.

h1, h2, h3 Semantische html

Laat uw pagina’s optimaal indexeren door semantisch correcte DOM-structuur. Voorkom dat zoekmachines stoppen met crawlen van de content op uw pagina nog voordat ze bij de inhoudelijk waardevolle teksten komen door onze content-first ontwikkelwijze.

Dynamic content generation

Zet bij omvangrijke catalogussen onze slimme content-genereer-algoritmes in om unieke teksten voor cataloguspagina’s te genereren op basis van steekwoorden en variabelen. De teksten kunnen niet concurreren met unieke teksten, maar bieden de bezoeker wél de informatie die ze nodig hebben én de zoekmachines extra materiaal. Een goed startpunt voor overgang van oude naar nieuwe webshop.

Retarketing

Blijf top of mind door bezoekers na het verlaten van uw webshop banners met de door hun bekeken artikelen te tonen. Retarketing, ook wel remarketing, is het zetten van een cookie die relevante bezoekinformatie (niet-persoonlijke informatie) tijdens het bezoek van uw webshop opslaat en gebruikt om advertentieruimte op andere websites in te vullen met gerichte beeldadvertenties. Advertenties die bijvoorbeeld de laatste artikelen tonen en bijvoorbeeld een extra korting op een product geven.

Zet bij omvangrijke catalogussen onze slimme content-genereer-algoritmes in om unieke teksten voor cataloguspagina’s te generen op basis van steekwoorden en variabelen

Social media marketing

Verweef social media op slimme wijze met uw webshop en gebruik deze kanalen om nieuwe bezoekers aan te trekken. Beloon bezoekers voor het sharen van hun aankoop via social media met tegen korting inwisselbare punten. Laat bezoekers inloggen met hun facebook account en toon een facebook activiteitenstream op uw webshop. Publiceer nieuwe producten op eenvoudige manier op twitter en pinterest.

Kennis maken met ons Team? - De koffie staat klaar!

Curriculum Vitae (CV), Request for proposal of specificatiedocument.

* Verplichte velden