Magento 2 Enterprise

De Magento 2 Enterprise edition, de volgende stap in schaalbare en flexibele E-commerce op enterprise niveau.

Met een focus op kwaliteit, schaalbaarheid, innovatie, flexibiliteit en het vereenvoudigen van de merchant experience is Magento 2 een marktleider op het gebied van E-commerce zowel Nationaal als Internationaal. Binnen Magento zijn er twee versies: de Community Edition en de Enterprise Edition. Wat is het verschil? H&O kent ze allemaal en zet ze graag op een rij:

Visuele Merchandizer

Verhoog de conversie en verminder de tijd die nodig is om product categoriepagina’s te optimaliseren met een handige feature genaamd Visual Merchandiser. Positioneer producten handmatig door middel van een simpele drag-and-drop interface of gebruik geautomatiseerde sorteerregels om categorie pagina’s te organiseren en zo best sellers, hoogste marge producten, nieuwste producten etc. uit te lichten. Ook kan met de visuele Merchandizer tijd bespaard worden door automatisch producten toe te wijzen aan bepaalde categorieën met behulp van vooraf ingestelde regels, door categorieën te klonen, of door dynamische categorieën te creëren zoals “nieuwe producten” of “aanbiedingen” met behulp van productattributen.

H&O koppelde de webshop van Music All In aan het intern ontwikkelde ERP systeem. Winkelverkopen en webshopverkopen putten uit dezelfde voorraad. Music All In runt haar eigen magazijn, waarbij magazijnmedewerkers live inzage hebben in openstaande orders.

Klantsegmentatie, gerichte promoties en Merchandising

Creëer gepersonaliseerde webshopbelevingen die de conversie verhogen door content en promoties dynamisch te tonen gebaseerd op eigenschappen als klantadres, bestelgeschiedenis, winkelwagen-inhoud, wish-list producten en meer. Aan onbekende bezoekers kan ook gerichte content zoals bijvoorbeeld gerelateerde producten getoond worden op basis op eigenschappen als bekeken producten, producten in winkelwagen, bezoeker locatie etc.

Dynamische productrelaties op basis van regels

Stel geautomatiseerde regels in om te bepalen welke producten gepresenteerd moeten worden als up-sells, cross-sells en gerelateerde producten aan verschillende klantsegmenten. Deze regels zijn eenvoudig in te stellen via een ingebouwde interface en met behulp van specifieke voorwaarden. Op deze manier kunnen klantspecifieke productsuggesties gedaan worden om de klant aan te moedigen additionele aankopen te doen en zo de gemiddelde orderwaarde te verhogen.

SOLR Search

De Magento 2 Enterprise Edition integreert met SOLR. Dit is een standalone, enterprise-niveau zoek server die zorgt voor verbeterde zoek performance en relevantie. SOLR kan suggesties herkennen en aanbieden voor verkeerd gespelde zoektermen, synoniemen gebruiken, en attributen verschillende waardes toekennen. Ook kan het zoekresultaten genereren voor layered navigation. In versie 2.1 van Magento Enterprise zal SOLR vervangen worden door Elastic Search.

Geautomatiseerde Email Marketing Reminder

Verhoog het aantal aankopen door email reminders te automatiseren voor klanten met verlaten winkelwagens of wish lists. Email reminder campagnes kunnen getriggerd worden op basis van een breed scala aan voorwaarden, zoals hoe lang geleden een winkelwagen of wish list is achtergelaten, de totale waarde in de winkelwagen of specifieke producten in de winkelwagen. Ook kunnen er actiecodes automatisch in de email reminders worden meegestuurd om bezoekers aan te moedigen terug te gaan naar de webshop.

Klantenattributen Management

Neem marketinginspanningen en gepersonaliseerde verkoop nog een stap verder door gemakkelijk nieuwe klantattributen toe te voegen aan klantprofielen zoals geslacht, geboortedatum, alternatieve telefoonnummers etc. Deze attributen kunnen daarna worden gebruikt om nieuwe of geavanceerdere klantsegmenten te creëren voor gepersonaliseerde marketing campagnes en content.

Content Management Systeem

De Magento 2 Enterprise Edition bevat CMS verbeteringen die helpen om content te creëren die de webshopeigenaar apart zet van de concurrentie, de zichtbaarheid in zoekmachines verhoogt, en de klanten ondersteunt. Het CMS bevat een WYSIWYG (“What You See Is What You Get”) editor en een hierarchie systeem voor pagina’s om content pagina’s te organiseren en pagination, navigatie en menu’s toe te voegen. Creeer meerdere versies van een pagina, track de versie historie, en herstel vorige versies als dat nodig is. Ook kunnen er machtigingen worden ingesteld om te bepalen welke gebruikers content kunnen maken en publiceren.

Category View en aankoopmachtingingen per klantsegment (gelimiteerde catalogus toegang)

Bepaal welke producten en categorieën elk klantsegment kan zien en welke producten ze kunnen aanschaffen. B2B webshops gebruiken deze feature vaak om maatwerk sets van producten te kunnen laten zien aan verschillende accounts.

Beloningspunten

Bouw klantloyaliteit op met behulp van speciale beloningsprogramma’s. Punten kunnen uitgereikt worden voor aankopen, het registeren van een klant account, inschrijven voor de nieuwsbrief, product reviews en meer. De regels voor het inwisselen van de punten zijn configureerbaar, er kan bijvoorbeeld een maximum worden ingesteld of er kan worden bepaald wanneer punten verlopen.

Winkel kredieten

Reik persoonlijke winkelkredieten uit aan klantaccounts. Ook kan de terugbetaling van een order worden omgezet in winkelkrediet of virtuele cadeaubonnen die gebruikt kunnen worden voor toekomstige aankopen.

Meerdere wensenlijstjes

Klanten kunnen op meerdere wensenlijstjes producten opslaan en kopiëren of verplaatsen tussen lijsten. Ze kunnen hun wensenlijstjes ook publiek maken zodat ze doorzoekbaar zijn voor iedereen. De lijstjes kunnen ook beoordeeld worden door middel van reviews.

Cadeaulijsten

Stel klanten in staat om cadeaulijsten te maken voor speciale gelegenheden zoals geboortes, trouwerijen en verjaardagen. Geautomatiseerde e-mails en register zoek opties maken het makkelijk voor vrienden en familie om de cadeaulijst in te zien. Er kan bijgehouden worden welke producten zijn aangeschaft, het overblijvende aantal producten en updates verzenden naar de eigenaar van de lijst wanneer er nieuwe producten zijn aangeschaft.

Cadeau opties

Geef klanten de mogelijkheid om fysieke en virtuele cadeaubonnen / vouchers te kopen voor de webshop en de optie om individuele producten in te laten pakken tijdens de check-out om het makkelijk te maken cadeau’s te geven. Administrators van de webshop kunnen eenvoudig de prijzen en belastingen configureren voor de cadeau inpak opties.

Privé verkoop

Bied de meest gewaardeerde klanten exclusieve winkelervaringen aan met een privé of flash sale webshop pagina. Er kan bepaald worden hoe lang de pagina beschikbaar is en wie er uitgenodigd is om deel te nemen. Interesse kan worden verhoogd door klanten toe te staan vrienden uit te nodigen om ook deel te nemen en door een countdown timer te tonen die aftelt naar het einde van de pagina actie.

Aankopen toevoegen aan winkelwagen met een SKU

Stroomlijn het orderproces, vooral voor B2B klanten, door ze in staat te stellen om een lijst van SKU’s (“Stock Keeping Unit”) in te voeren zonder dat ze naar de productpagina’s hoeven te gaan. Dit simplificeert grote orders, terugkerende orders en orders gebaseerd op een offline catalogus.

Configureerbare Order Tracking Widget

Klanten kunnen de status van bestaande orders tracken in de webshop zelf zonder te hoeven inloggen in hun account door middel van unieke links of ordernummers.

Meerdere Master Servers

Schaal de database laag van de Magento applicatie door aparte master databases te gebruiken om Checkout, Order Management, en product data te ondersteunen. Deze verdeling geeft mogelijkheid om verschillende functionaliteiten van elkaar te isoleren en onafhankelijk te schalen om aan verschillende belastingeisen te voldoen.

Meerdere Slave Servers

De Magento 2 Enterprise Edition stelt elke masterdatabase in staat om meerdere slave databases te hebben om leesbewerkingen te kunnen schalen.

Job Queue Mechanisme

Magento 2 Enterprise heeft een nieuw ‘job queue framework’ gebaseerd op Rabbit MQ die in staat is opdrachten asynchroon te verwerken door gebruik te maken van aparte bronnen voor geoptimaliseerde performance. Momenteel wordt het gebruikt voor uitgestelde voorraad updates, maar verwacht wordt dat het ook het verzenden van e-mails, indexering, en order invoer zal gaan ondersteunen in toekomstige versies van Magento Enterprise.

Uitgestelde voorraadupdates

Door middel van de optionele uitgestelde voorraadupdate-configuratie kunnen er geen orders worden gemist tijdens drukke periodes. Uitgestelde voorraadupdates voor individuele producten of de gehele webshop maken gebruik van het nieuwe ‘job queue framework’ om voorraadaantalen asynchroon te updaten terwijl orders worden geplaatst om de doorvoersnelheid te verbeteren.

Schaalbare Backend Product Management

Verhoog productiviteit met een schaalbare Magento Admin die gelijktijdige en instant products voor grote teams toe staat.

Ondersteuning voor afwisselende Media opslag

Media bestanden kunnen worden opgeslagen in een database op een database server of op een ‘content delivery network’ (CDN) in plaats van het opslaan op een bestandssysteem van de web server. Dit resulteert in snellere pagina-laad tijden en minder activiteit op de server.

Order archivering

Archiveer orders na een configureerbare tijdsperiode om webshop-performance te verbeteren en efficiëntie in store management te verbeteren. Orders zijn wel nog steeds beschikbaar voor Admin gebruikers en klanten nadat ze zijn gearchiveerd.

Return Management Authorization

RMA kan gebruikt worden om retours efficiënter te maken voor de eigenaar en de klant. Klanten kunnen een retour aanvragen direct in de webshop en verzoeken voor retour, inwisselen, restitutie en winkelkrediet kunnen verwerkt en geautoriseerd worden direct vanuit het Admin panel. Als een retour is geaccepteerd wordt er automatisch een e-email gestuurd naar de klant met instructies voor het retourneren van het product en het uitprinten van het verzendlabel.

Geavanceerde Toestemmingen

Creëer meerdere administratieve rollen om te beheren wie product prijzen en promoties kan inzien en aanpassen. Verschillende admins kunnen verschillende rechten worden toegewezen voor bijvoorbeeld een specifieke site, een set van sites, en de geassocieerde data daarvan als meerdere merken of business units gebruik maken van dezelfde Magento omgeving.

Google Tag Manager

Gebruik Google Tag Manager om snel tracking tags toe te voegen aan een Magento webshop om bezoekers te meten, personalisatie, search engine marketing, retargeting, en andere marketing programma’s. Tags kunnen gemanaget worden door middel van eenvoudige web interface. Google Tag Manager kan ook gebruikt om direct data en events over te zetten naar Google Analytics Enhanced Ecommerce en andere third-party analytics oplossingen voor verbeterde business insights.

Support Tool

Genereer een uitgebreid systeemrapport met details van de Apache versie, MySQL instellingen, gebruikte extensies, database corruption status, en veel meer zodat support teams benodigde informatie kunnen inzien en snel technische issues kunnen diagnosticeren en kunnen oplossen.

Ingeplande import / export

Importeer en exporteer product catalogus data zowel lokaal als van remote FTP servers. Er kan geconfigureerd worden voor error handling, status rapporten en backups.

Het loggen van Administrator acties

Alle administrator backend activiteiten kunnen getracked en gereviewed worden met de mogelijkheid om elke actie, de naam van gebruiker die de actie heeft uitgevoerd, de datum en of het een succes of een failure was te zien.

Data encryptie, hashing en Key Management

De Enterprise Edition van Magento 2 bevat sterke data encryptie gebaseerd op AES-256 en hashing gebaseerd op SHA-256. Ook biedt het een veiliger admin login panel proces met strengere wachtwoord eisen en account lockout om het raden van wachtwoorden tegen te gaan. Ook kunnen database keys eenvoudig worden gemanaged en geüpdatet worden.

Additionele Payment gateways

Magento Enterprise ondersteunt integraties ‘out-of-the-box’ met additionele betaalkoppelingen waaronder PayPal, CyberSource en WorldPay.

Magento Mobile Software Development Kit (SDK)

Verminder de benodigde ontwikkeltijd en time to market bij het creëren van native webshop applicaties in iOS en Android met de Magento 2 Mobile SDK. De SDK bevat een complete library van resources, een API om de applicatie te koppelen aan een Magento webshop, en support voor alle key Magento features. Het biedt ook volledig functionerende iOS en Android voorbeeld apps die aangepast kunnen worden om het developmentproces te versnellen.

De tweede versie van Magento Enterprise biedt veel unieke voordelen met als thema’s: schaalbaarheid, flexibiliteit en innovatie. Dit resulteert in het beter aanspreken van klanten door middel van een soepelere Shopper Experience, een intuïtieve merchant experience, enterprise niveau schaalbaarheid en performance, en een moderne platform architectuur.

Bij H&O zijn wij gespecialiseerd in het ontwikkelen van Magento webshops, onze developers zijn gecertificeerd in Magento en zijn getraind in het ontwikkelen met Magento 2 Community en Enterprise. Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen, neem dan contact met ons op of kijk eens naar onze cases.

Kennis maken met ons Team? - De koffie staat klaar!

Curriculum Vitae (CV), Request for proposal of specificatiedocument.

* Verplichte velden