OppoSuits

OppoSuits is in korte tijd uitgegroeid tot een internationaal bekend merk en product, verkocht aan klanten over de hele wereld. Het unieke product trok de aandacht van winkelketens als Macy’s, Nordstrom en de Bijenkorf en is inmiddels ook te vinden in meer dan 1100 fysieke winkels. E-commerce speelt een belangrijke rol in het succes van het bedrijf. H/O E-commerce realiseerde de webshop op basis van Magento.

Een webshop voor mobiel, tablet en desktop computer

Een groot deel van de bezoekers van de webshop gebruikt hun mobiel of tablet om de producten van OppoSuits te bekijken. Met een responsive ontwerp bieden we deze bezoekers een op maat gemaakte gebruikerservaring voor ieder apparaat, waardoor informatie optimaal wordt weergeven. Mooie innovaties zijn de off-canvas navigatie en de wijze waarop productfoto’s worden getoond (swipeable op mobiel). De uitrol van het nieuwe ontwerp gebeurde gefaseerd per land, zodat downtime kon worden voorkomen. Onder de motorkap draait nog hetzelfde systeem dat H/O E-commerce bij de start van het bedrijf realiseerde.

Verzending vanuit 4 voorraadlocaties

De voorraad van het 40 designs tellende assortiment van OppoSuits wordt gehouden in vier magazijnen in Europa (NL/UK), de US en Canada. We realiseerden een oplossing om voorraadinformatie van producten per voorraadlocatie te registreren in de webshop. Bij het bezoeken van de webshop wordt op basis van locatie (GEO-IP) de bezoeker gekoppeld aan een magazijn, om de laagste verzendkosten en snelste levering te kunnen garanderen. Via maatwerk koppelingen worden orders direct doorgestuurd naar de systemen van de magazijnen. De status (en tracking) van de verzending wordt realtime terug gekoppeld richting Magento, zodat de klantenservice en de klant altijd op de hoogte zijn van de status van de verzending.

Inkooporders registreren

Met inkooporders die lang onderweg zijn voordat ze hun bestemming bereiken, werd het steeds lastiger om klanten te vertellen wanneer het door hun gewenste artikel weer op voorraad zou zijn. We bouwden de mogelijkheid om inkooporders te registreren met verwachte leverdatum, inhoud en verdeling over de verschillende voorraadlocaties verspreid over Europa en Noord-Amerika. Bezoekers informeren we door deze datum te tonen in de maatselectie van een product; het product is gewoon te bestellen, maar wordt uitgeleverd op de getoonde datum.

Snelheid

Met het groeiende succes van OppoSuits, wordt de webshop belast met hoge aantallen bezoekers. Meer dan 25 werknemers en meerdere retailpartners werken continue met het systeem, dus downtime moet worden voorkomen. We implemententeerden full page caching om pagina’s in volledigheid te cachen, waardoor de server veel requests simultaan kan verwerken. Met een CDN zorgen we ervoor dat bezoekers vanuit alle landen een snel werkende webshop ervaren, doordat afbeeldingen en andere statische bestanden worden geservereerd door een server vlak bij de bezoeker. Door live monitoring van laadtijden, belasting van de CPU’s van de server en hoeveelheid werkgeheugen dat in gebruik is, kunnen we actief reageren op momenten dat Opposuits in het nieuws is en bieden actief advies voor het opschalen van de server.

Doorontwikkeling en toekomst

Mogelijk is er in de toekomst een grotere rol weggelegd voor retail met point of sale verkoop, of ligt de focus op meer voorraadlocaties in meer landen. Met H/O E-commerce als partner heeft OppoSuits de mogelijkheid om de development velocity en flexibiliteit te behouden die gewenst is. Met continuous delivery automatiseren we processen of ontwikkelen we nieuwe functionaliteiten die OppoSuits helpen om te blijven groeien.

Maak kennis met het team